söndag 11 december 2011

Lite obetänksamt kanske..

Just idag ville jag in till Stockholm och göra några inköp. Nobelfestligheter och Salemdemonstrationer! Som gjort för trafikproblem. Först, att hitta en parkering mitt inne i stan två veckor före jul, vilken utmaning! Efter att vi snurrat runt en stund, hoppade jag helt enkelt ur bilen, maken parkerade helt fräckt på trottoaren och jag kilade in i Stockholm Eter & Essens för att köpa vörtextrakt.

Sen ville jag till Bondens Marknad på Söder. Där stod Mats-Eric Nilsson och sålde sin senaste bok Smakernas återkomst. Jag fick den signerad och nu har jag alla tre böckerna han givit ut. Det var han som öppnade ögonen på svenska folket om alla onödig tillsatser matproducenterna stoppar i vår mat. Maken köpte riktigt fin korv, och där gäller förhoppningsvis devisen; man får vad man betalar för. Den var dyr!

En fika på småtrevliga Cafe Paus. Jag fick för mig att vi skulle åka genom centrala stan på hemvägen, så jag kunde se all julbelysning (det lär ju vara extra mycket i år). När vi kom åkande nerför Slussen var det stopp. Det var bara att göra en U-sväng och ta den långa vägen hem. Polisen spärrade av området kring Gamla Stan, vad jag förstår nu, på grund av demonstrationerna på Mynttorget.

Inga kommentarer: