onsdag 7 december 2011

Jag måste vara en udda figur..

Jag känner mig inte så vansinnigt udda, men jag är ju inte alls sugen på sånt som andra gillar...Till exempel är det julbord på min avdelning imorgon. Inte vill jag gå dit, utan jag jobbar hellre. Visserligen finns det inte mycket för en vegetarian på ett traditionellt julbord, men man kan ju tycka att någonting ska jag väl kunna skrapa ihop på en tallrik. Det är ju gratis! Men jag är inte sugen...

Sen vill jag för allt i världen inte åka till Thailand! Varmt och svettigt och alldeles för lång flygresa. Men där har jag fattat att jag är starkt avvikande, när till och med dotter med make och barn flyger iväg år efter år.

Jag gillar inte att shoppa, så där i största allmänhet. När man rescenserar storstäder så tar man alltid upp vilken kvalitet det är på shoppingen. Vem bryr sig!

Och sen dricker jag ju inte sprit! Listan kan bli hur lång som helst på saker jag inte gör som andra pysslar med hela tiden.

Tacka vet jag en biltur på natursköna landsbygden i England, eller varför inte en skogspromenad helt enkelt.

Men något som jag verkligen gillar så är det att fika! Finns det något mysigare än när man hittar ett trevligt café med hembakat kaffebröd. Den passionen delar jag nog med rätt många andra faktiskt.

Inga kommentarer: