måndag 12 december 2011

Bortflugna..

Idag reste äldsta dottern med man och barn till Thailand över julen. Jag avundas dom inte den långa, långa resan, men vet att dom kommer att få det skönt när dom väl installerat sig i sina bungalows. Jag vinkade av dom och tipsade om ett och annat på Arlanda.

På Facebook fick jag idag tips om var man kan köpa nitritfri julskina. Det är makens bekymmer egentligen, men självklart hejar jag på. Det måste vara Kravmärkt för att vara nitritfritt, inte om den enbart är ekologisk. Då får man tydligen pumpa i både det ena och det andra. Varför gör man så när råvaran är perfekt? I alla fall åkte vi till Uppsala och den butik Äkta vara tipsat om. Där fanns några skinkor kvar och vilket pris! 198:- kilot! Nu får han äta med andakt...

Det är kul att twittra och att följa andra twittrare. Jag har bara två followers, som det heter, och det räcker för mig. Jag skulle nog klara mig utan också, det är bara kul att knappa ner några rader när andan faller på. Det är verkligen en microblogg!

Inga kommentarer: