söndag 1 april 2018

Första april..

Redan lurad! Läste ett inlägg från Historiska museet. De hade blivit stämda  av ett italienskt modehus för plagiat av ett plagg från 900-talet. Dumma italienare tänkte jag, tills jag läste kommentarerna. April, april!

Har precis avslutat boken om Ansgar. Passar ju bra så här i påsktider. Väldigt bra och jag blir sugen att veta mer. Tänk att det kunde ta veckor att segla från Hamburg till Birka!

Ett halvt ägg har jag tryckt i mig i påsk. Kände inte för mer. Det blev en vanlig middag istället. Inget frossande varken av godis eller mat. 

Det är fortfarande kyligt, men snön är snart borta nu. Folk gnäller, men jag anser att det är så här våren ska smyga sig på. Det är bara att klä på sig om man fryser. Skiner solen är det ljuvligt ändå.

Mitt ben/lår har blivit bättre. Så gott som bra faktiskt, men på tisdag ska jag få min första el-behandling med akupunktur. Det är också veckan då däcken byts. Känns lite tokigt att rassla omkring med dubbar nu. Samma sak varje år.

Bilden jag lagt in är från Birka, som vi besökte för några år sen. Vi åkte båt från Sigtuna.

Inga kommentarer: