måndag 26 mars 2018

Försenad vår...

Våren är visst väldigt försenad i år. Personligen tycker jag inte att det är någon panik. Snön smälter när solen skiner. Visst går det långsamt, eftersom nätterna är kalla, men det blir vår, jag lovar!

Efter ett besök hos en sjukgymnast idag fick jag ett glädjande besked. Jag har i två månader oroat mig för att jag håller på att utveckla artros i en höft. Ingen artros, men en inflammation i ett muskelfäste. Nu blir det akupunktur några gånger. Intressant! Om inte det hjälper kan det vara slemsäcken och då blir det en kortisonspruta. Inte lika intressant! Beskedet var i alla fall väldigt lugnande. Jag såg framför mig en tillvaro som mer och mer skulle begränsa mig. 


Att vi är inne i påskveckan illustrerar jag med den ständigt återkommande häxan. Hon får hänga i vårt köksfönster och blicka ut en dryg vecka om året. Hon ser ganska nöjd ut, tycker jag.

Inga kommentarer: