torsdag 19 april 2018

Veckorna går..

Den här veckan har det varit något varje dag. Hur hann jag jobba tidigare? Frissan, föreläsning i Uppsala, sista behandlingen hos sjukgymnasten, härlig promenad i solen och imorgon barnvakt.

Vi är ett gäng gamla jobbarkompisar som har skrivit in oss på Senioruniversitetet. Det finns obegränsat med intressanta ämnen, men den här terminen har jag inte hunnit med mer än två. Förhoppningsvis blir det bättre framöver. Tisdagens föreläsning handlade om svenska språket, och hur varierande och rikt det faktiskt är. Föreläsare var Chatarina Grünbaum. Mycket intressant och underhållande. Obligatorisk fika efteråt.

Sjukgymnasten och jag enades om att vi avslutar behandlingen nu. Det har blivit mycket bättre, om än inte helt bra.

Under dagens promenad i Rosersbergsparken insåg maken och jag hur bra vi har det. Vi satt och såg isen smälta på Mälaren, medan vi drack en god kopp kaffe. Fågelsång i bakgrunden. Det är svårt att tro att vi befinner oss så nära en storflygplats. 





Blåsippor finns det gott om nu och även vårlök. Inga vitsippor ännu. På ett speciellt ställe växer tibasten, den som blommar på bar kvist. Ett sant vårtecken. 
Jag läste på om runstenen som står i skogen i Rosersbergsparken. Den är inte så gammal. Ett par hundra år kanske. Den står i anslutning till Ketils grotta.


Inga kommentarer: