måndag 30 april 2018

Valborg...

Eller Sista april, som vi alltid sa när jag var barn. Då var det brasa och fyrverkeri som gällde, men det har jag slutat med. Kanske när barnbarnen blir lite större.

Det har varit kyligt en längre tid nu. Det gör att våren smyger sig långsamt på och det är ju bra. Norrut har man haft stora problem med översvämningar på grund av snösmältningen.

Äntligen kan jag nog säga att problemet med mitt ben har givit sig. Nu kan jag gå hur långt som helst utan att få ont. Jag till och med joggade lite häromdagen! Skönt att vara fit for fight inför sommarens aktiviteter. 

Nu är jag färdig med femte delen av Harry Potter. Vad jag älskar dessa böcker! Huvudorsaken är nog Stephens Frys fantastiska uppläsning. Jag brukar smyg-googla lite för att se vilka skådespelare som spelar de olika figurerna på film. Nästan alltid kända ansikten, eftersom jag sett så mycket brittiskt genom åren. 

Det är alltid lite trögt att komma in i en ny bok, efter att jag avslutat, men nu är det en deckare som gäller. Leif GW, husguden, rekommenderade 1793 av Niklas Natt och Dag. Handlingen utspelar sig alltså i Stockholm i slutet av 1700-talet. Vi får se vad jag tycker.

På temat vårtecken lägger jag in en bild. Ska påpekas att jag zoomade in och stod flera meter från motivet.


Inga kommentarer: