tisdag 20 mars 2018

Härliga tider..

Fortfarande vitt och fint ute och mycket sol. Det är en fördel att ha broddar under skorna, för det är rejält halt på sina ställen.

I helgen var vi ute på isen tillsammans med lilla familjen. Maken bröt en gammal princip och knallade på isen. Härligt! Stora barnbarnet åkte med glädje skridskor på den knaggliga isen. Inte lika halt som på en slät is, sa hon😊

Nu har vi bokat en stuga i sommar. Det blir Gotland igen! Den här gången norr om Visby i Lickershamn. Där var vi en sommar för 23 år sen. 

Jag har återvänt till Bibblan igen, om än tillfälligt. Eftersom jag mer eller mindre slutat köpa böcker, var det en bra lösning. Storytel har ju inte allt.

När jag, tillsammans med några kompisar, var på ett föredrag om judendomen blev jag sugen att läsa föredragshållaren Leif Zerns bok om sin far. Kaddish på motorcykel heter boken. En helt underbar liten bok. Jag lärde mig massor.

Idag hämtade jag Ansgar, av Ivar Lundgren. Den handlar förstås om "Nordens apostel" och är en roman.




Inga kommentarer: