torsdag 20 april 2017

Pengarna trillar in..

Nu har jag fått min första pensionsutbetalning. Det är inte så enkelt att det är en enda summa. Nej då! Fyra olika ställen och inte samtidigt. Dessutom sista avräkningen från arbetsgivaren. Det ska nog funka det här, man får rätta mun efter matsäcken, som min mamma alltid sa. 

Igår tränade jag på gymmet för första gången. Ett perfekt gym. En avdelning enbart för kvinnor och modernare maskiner än jag sett på länge. Gymmet på jobbet var verkligen uråldrigt, men fyllde naturligtvis sin funktion. OCH det var gratis. Det här blir inte heller särskilt kostsamt, när pensionärsrabatten är avdragen. Dottern och jag tog en skapligt lång promenad tillsammans härom kvällen. Kängorna ska gås in och de känns bättre och bättre. 

Jag har köpt en ny mobil! Den kommer att finnas på Posten i eftermiddag. Spännande. Nu har jag haft min S5:a i många år. Nu är det alltså en S8.  

Straxt på väg för att vara barnvakt någon timme. 

Inga kommentarer: