lördag 1 april 2017

Officiellt pensionär!

Ja nu är jag pensionär på riktigt. De senaste veckorna har bara varit semester.

Idag har jag beställt ett bevis på det, ett litet oansenligt papper, som jag kan visa när jag vill ha diverse rabatter. Det gäller att vara om sig och kring sig.

Glasskålen som jag skulle få har jag ännu inte sett röken av. Jag lämnade ifrån mig alla tjänstehandlingar i torsdags. Det kändes inget speciellt. Jag får tacka det röriga tillståndet på arbetsplatsen för att jag inte känner någon sorg eller saknad. Dessutom har ju alla som jag jobbat tillsammans med i 40 år redan gått i pension. 

Det vackra vädret försvann igen, men nu är det lite normalare vårväder. 

På måndag börjar dottern arbeta och pappa tar över ansvaret för barnen. Det blir bra för alla, tror jag. 





Dagens bilder är tagna på underbara Wenngarn. Man har tuktat träden rejält och de bildar som stora skulpturer. I bakgrunden av den nedre bilden ser man störarna där årets humle ska ringla sig uppför. Den används till Wenngarns eget Slottsbryggeri.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till i ditt nya liv som pensionär. Synd att jag inte hann träffa dig på jobbet innan. Hoppas att våra vägar möts igen.
Många kramar
/K
"Akta dig för människor som inte uppskattar fågelsång" (persiskt ordspråk)
:-)