måndag 12 maj 2014

Regn och rusk...

Våren kom av sig. 

Ett nödvändigt ont, ett irritationsmoment är, att vänta på hantverkare/andra jobbiga gubbar. Det lämnas ingen någorlunda exakt tid, utan eventuellt idag, annars imorgon. Det ska fuktmätas i husets våtutrymmen, och man får inte använda dusch eller badrum 24 timmar innan! Men hallå! Här talar vi om folk som jobbar och det krävs en viss hygien. Maken fuskduschade i morse, hoppas vi inte får bakläxa OM dom kommer idag. Jag har helavtvättat min lekamen med tvättlapp, som man gör med småbarn. Håret har jag tvättat i köksvasken. Ja ja, det fungerar men är lite bökigt. Imorgon vete tusan hur jag ska göra. Då har dom reserverat HELA dagen till att eventuellt komma. Jag har ingen lust att fixa min hygien när okända män plötsligt tar sig in med huvudnyckeln. I-landsproblem...

På jobbet ska det påbörjat någon slags statistikinhämtning. Vi ska rita ett streck för varje gubbe, gumma och barn som vi kontrollerar. Det blir några hundra streck per arbetspass. Det plus alla andra moment gör att köerna blir ännu längre, kan jag tänka. Och vem får skäll för det? Som tur är pågår det bara en vecka, varav jag jobbar fem dagar. Lustigt förresten att ordet statistikinhämtning inte rödmarkerades i stavningskontrollen. Det finns alltså ett så hopplöst ord.

Annars är allt frid och fröjd, för jag vill ju inte klaga.

Inga kommentarer: