tisdag 6 maj 2014

Badge-prov..

Jag har skjutit på det länge nu, men idag var jag tvungen. Vartannat år måste man göra ett prov på Swedavias hemsida för att få behålla sin behörighetshandling. Gud så tråkigt! Det krävdes ett antal försök innan jag lyckades. Om två år blir den sista gången jag behöver bry mig om det.

Nu är min ledighet slut för den här gången och i morgon börjar jag jobba igen. Det ska bli ganska trevligt, en mjukstart på två dagar. Den här perioden har jag inte lagt in en enda tidig morgon. 

Lilla Yrvädret gör mer och mer skäl för namnet. Hon gör allt för att hålla mig sysselsatt, och det ska jag kanske vara tacksam för. 

En av mina allra bästa arbetskamrater har gått i pension, och det känns väldigt tomt. Som tur är kommer vi att träffas privat, men nästan 40 år tillsammans är en lång tid. Nu går en kollega varje år framöver och så småningom är det också min tur.


Inga kommentarer: