fredag 2 maj 2014

Maj!

Nu får jag skärpa mig! Plötsligt blev det maj!

Igår kom vi hem från några dagar i London. Trevligt som alltid, och med några dramatiska inslag. Exempelvis blev vi väckta mitt i natten av brandlarm på hotellet. Alla rum utrymdes och plötsligt stod vi utanför, nyvakna, somliga i pyjamasbyxor. Tydligen var det falskt alarm, för brandmännen stod på trappan och skrattade och likadant gjorde polisen när de kom. Några brandmän var naturligtvis inne och checkade läget. Det vara bara att försöka somna om.

På hemvägen blev vi sittande två timmar i planet innan det fick klartecken att lyfta. Det hade regnat rätt kraftigt och det gör det tydligen besvärligt för start och landning.

Sen vara det tunnelbanestrejk, men vi åker gärna buss istället, så det påverkade inte oss nämnvärt. Lite trångt ibland, men det är ju en mångmiljonstad. Och vi var inte de enda turisterna...

I det hela taget var det några fina dagar, med perfekt väder, och trevligt sällskap. Jag längtar redan tillbaka.

Jag har fortfarande några lediga dagar. Imorgon tar vi en tur till Åland igen, för nu är snuset slut. 


Inga kommentarer: