tisdag 20 maj 2014

Finbesök...

Idag har min nyligen pensionerade kollega tittat förbi. Väldigt trevligt, förstås, och vi gjorde till och med  Qi Gong tillsammans. Jag ska försöka ta upp det igen,regelbundet, det är ju så välgörande och gamla stela kroppar behöver mjuka rörelser.

Regnet har öst ner idag, men luften är mild. Helgen, då jag jobbade, var solig och fin. Medan jag arbetade ägnade sig maken åt lite uppsnyggning av vår terrass. Vi har varit så trötta på de smutsiga betongplattorna, svåra att rengöra. Nu har han lagt någon typ av träplattor istället och plötsligt blir det riktigt trivsamt. Köpte en blomma idag och nu börjar det blir dags att plantera lite mer därute. 


Lilla Yrvädret var blöt som en dränkt katt, trots regnkläder, när jag hämtade henne på dagis. Det är väldigt kul att leka i vattenpölar! Imorgon stannar hon längre, för mamman ska på föräldramöte inför höstens uppflyttning till äldrebarn-gruppen.

Inga kommentarer: