onsdag 24 oktober 2012

Planeringsdag..

Nu har vi planerat våra arbetstider sex veckor framåt igen. Det gick ovanligt smärtfritt den här gången. Eftermiddagen bestod av grupparbete. Ingenting jag gillar annars, men det här var kul. Efter att ha jobbat i så många år, har jag inga illusioner längre, vad gäller arbetet, men låt dom hoppas som vill..Det kan bli förändringar till det bättre en period, sen rinner allt ut i sanden igen, på grund av det ena eller det andra. Framför allt är verksamheten hela tiden under utveckling (läs avveckling), och då blir inga förbättringar bestående. Kalla fakta helt enkelt.

Gårdagen var en härlig höstdag. Lilla Yrvädret och jag hade en liten Mellis-picknick i Norahs hage. Bäst att passa på när man kan. Sen gick vi hemåt igen i elljusspåret. Lerigt och tungt att dra vagnen, så jag fick mig en rejäl träningsvända.

Vinterdäcken sitter på, så nu får snön gärna komma.

Inga kommentarer: