torsdag 11 oktober 2012

Håkan Nesser!

Vad bra han är! Hans senaste, Styckmörderskan från lilla Burma, och med hans uppläsning, är i mästarklass. Som vanligt, fast han skriver om tragiska saker, kan jag inte låta bli att småfnittra ibland.
Styckerskan från Lilla BurmaNu gäller det att hitta en bok av samma kaliber. Svårt, faktiskt. När en författare skriver "hennes vackar, bruna, mandelformade ögon" och liknande trams vill jag inte längre vara med. Så mycket skit det skrivs!Som tur är, när man lyssnar på böcker på Storytel, kan man ju sluta lyssna och ta en annan istället. Så fungerar det inte om man köper en bok, då är man rökt!

På något märkligt sätt, och med en semesterdag mitt i, lyckades jag få till fem lediga dagar i rad den här veckan. Två mormordagar. Besök hos frissan 10 mil bort, och äldsta dottern tar en hel dag. Idag blir det lite shopping och träning och imorgon hoppas jag maken tagit ledigt.

Inga kommentarer: