måndag 1 oktober 2012

Det går som det ska..

Träningen forstätter och nu finns det en bilbarnstol.

Jag har "läst" Mikael Niemis senaste, Fallvatten, en dramatisk och spännande historia om något som faktiskt kan hända. Efter ett intensivt regnande brister damm efter damm utmed Lule älv...Rekommenderas och den är inläst av författaren själv, vilket nästan alltid tillför ytterligare en dimension till boken. Där kan jag faktiskt nämna ett undantag som bekräftar regeln. Stockholmssyndromet, av Janne Olsson. Han var ju huvudpersonen i Norrmalmtorgsdramat på 70-talet. Olsson förstör hela läsupplevelsen med sin uppläsning. Jag orkade inte avsluta boken.

Så här långt har vi inte haft någon trevlig höst, vädermässigt, men vi får vänta och se.

När jag duschade idag kom en ganska bra insikt till mig som jag skulle vilja dela med mig till yngre kvinnor; Sök djupet i livet istället för att bara stanna vid ytan. Bra va, med tanke på att åldras!

Inga kommentarer: