söndag 27 juni 2010

Vacker men dödlig..




En söndagsutflykt i närområdet igen. Ingen av oss har varit i Österbybruk, därför bestämde vi oss för att åka dit denna vackra söndag. I en örtträdgård på herrgårdsområdet hittade jag denna vackra Fingerborgsblomma, en växt som kan döda. En läkeväxt som så många andra, med mycket verksamma ämnen...


På en äng i Öregrund hittade jag en annan skönhet, Tusenskönan. Nu är det en fantastisk tid vi har framför oss och semestern närmar sig..


Jag strävar fortfarande på med Shantaram. Boken är väldigt bra, men det kommer att ta tid att komma igenom den eftersom jag har så mycket annat jag vill göra också. Nu har jag sex arbetskvällar framför mig. Med avbrott för en ledig dag på torsdag, då jag tänker ta mig en titt på mitt nya barnbarn, en liten boxerhanne som heter Boston.

Inga kommentarer: