fredag 4 juni 2010

En ny vana..


Jag har börjat ta mina stavpromenader före frukost! Det passar mig bättre nu när det bara blir varmare och varmare. Inte för att det blir så tidigt, men i alla fall vid den tidpunkt när jag normalt fortfarande sover. Sen kan jag nöjd och glad så småningom åka till jobbet, utan att känna att jag bara slöat bort förmiddagen. Vi får väl se om jag är lika entusiastisk när regnet står som spön i backen...


Som sällskap har jag naturligtvis en bok (i örat). För tillfället Håkan Nessers senaste De ensamma. Han har ett alldeles speciellt sätt att skriva, den mannen, och trots att det alltid är allvarliga saker han skriver om, smyger han in humoristiska kommentarer. Så är det ju i livet också, faktiskt. Ibland måste man bara skratta, trots att det inte riktigt passar just då.


Jag har inga färska bilder att lägga in, så jag plockar något gammalt ur högen. Allt för att pigga upp bloggen lite. Så här såg det ut för fem månader sen! Och nu är det fortfarande ljust när jag åker hem från jobbet vid 23-tiden!

Inga kommentarer: