söndag 21 februari 2010

Snökaos och OS-glädje...

Så mycket snö som vi har nu tror jag aldrig mina döttrar har upplevt i dom här trakterna, eller en så långdragen vinter..Idag sken solen från en klarblå himmel, men vinden blåste snålt. Kändes bäst att betrakta det vackra inifrån stugvärmen. Så småningom var jag i alla fall tvungen att ge mig ut på vita vägar. Det är bra när temperaturen ligger så pass lågt att det inte är någon idé att salta vägarna. -15 mitt på dagen!

Och så har vi ju pågående OS i Vancouver...Där händer trevliga saker för oss svenskar var och varannan dag. Igår fick vi uppleva en rafflade final på ett längdskidlopp som vi aldrig tidigare skådat. Jag ser fram emot forsättningen. Det tråkiga är att sändningar går sent på kvällen och en bit in bit in på natten.

Inga kommentarer: