fredag 19 februari 2010

Mycket på gång..


Jag har lyckats, med viss möda, installera ett fenomenalt program i min mobil. En tjänst där man kan lyssna på böcker direkt, utan nedladdning. Helt revolutionerande för mig som gillar ljudböcker.


Sen har jag börjat släktforska så smått, på min fars sida. En av mina brorsdöttrar som är född och uppvuxen i Norge ville ha hjälp och då hakade jag på. Nu har jag laddat ner ett släktforskningsprogram och är i full gång. Just nu är jag i början på 1800-talet. Det är fascinerande att man spart alla kyrkböcker. Visserligen är texten lite svårtydd här och där, men hittills har det gått bra. Det väldigt tidskrävande och förmodligen måste jag ta till andra hjälpmedel så småningom, men jag känner historiens vingslag..


Vinter håller landet i ett järngrepp och inte mig emot, hellre det än slaskväder. Tids nog smälter allt och då blir det gummistövlar på. Yngsta dottern lånar mina skidor imorgon och det är kul för dom att äntligen få komma ut ur förrådet. Hoppas hon vallar dom riktigt bra, så jag kan glida kring i solskenet nästa vecka. Annar får jag väl hasa mig fram, det går också bra..
Här en bild på min sjöutsikt.

Inga kommentarer: