måndag 1 februari 2010

En ny månad..

Inte var jag särskilt aktiv i mitt bloggande förra månaden, men jag hade väl inget speciellt att skriva om när livet går sin gilla gång. Nu är jag i alla fall ledig hela den här veckan, tillsammans med maken.

Håller på att läsa en bok, som verkligen fascinerar mig; Matilda, 24 gånger med barn. Den skildrar en kvinnas villkor i Tornedalen under slutet av 1800-talet. Hur förtröstan på Gud ger mening åt livet, trots att hon inte får behålla många barn, missfall och sjukdomar sliter dom ur famnen på henne. Ett strävsamt, men ändå lyckligt liv skildras i denna underbara bok.

Jag, som tillhör vinterälskarna, tycker att det här är fantastiskt. Nu har vi inte haft plusgrader på en och en halv månad! Snön ligger vit och fin, men vägarna har man lyckat skita ner med det förhatliga saltet. Hoppas det håller i sig länge än, och så kan det börja våras så smått i mars. För ett par år sen såg jag en fjäril i februari, det verkar väldigt avlägset just nu...

Inga kommentarer: