torsdag 26 september 2019

Till huvudstaden minsann..

I måndags fick jag faktisk med mig maken till Stockholm. Förmodligen tycker han det är läskigt att släppa lös mig där. Dessutom åkte vi pendeltåg! Något som har varit så gott som omöjligt för honom tidigare. Mitt ärende var att köpa en skjorta hos Gudrun Sjöden. Det är en lagom lång promenad från Centralen till Gamla stan. Härligt höstväder och lagom mycket folk på gatorna. Efter butiken strosade vi runt i Gamla stan, med Grillska huset och Stockholm stadsmissions cafe som mål. Trevligt fik och en bra toalett. Viktigt. En tur till Kungliga slottet och Slottskyrkan. Jag var lite sugen på Livrustkammaren, men där kostar det mycket att komma in. Jag tycker 160 kronor är lite väl saftigt!

Hemresan med pendeln gick bra, trots knökfulla vagnar, men bussen från stationen och hem tog priset. Stackars människor som måste åka buss vid den tiden! Vi tog det som en upplevelse bland andra upplevelser. 

På terrassen har vi förberett lite inför vintern. Trägolvet är bortplockat och övertäckt. Pelargonerna blommar fortfarande men brukar få komma in över natten när temperaturen sjunker. Hoppas alla knoppar hinner slå ut innan frosten tar dem.

Min Storyel reader pajade för mig. Efter kontakt med supporten blev jag uppmanad att skicka tillbaka den och nu är en ny på väg. Trodde inte att jag skulle sakna den så mycket som jag gör. Jag var mitt uppe i en bok som verkar bra. Visserligen har jag väldigt många olästa böcker i hyllorna, men ingen som lockar. Däremot finns det många som ligger i min digitala bokhylla på Storytel. Numera kan ju välja om man vill läsa eller lyssna på böckerna där.

Naturligtvis lyssnar jag som vanligt, men att sitta rätt upp och ner och lyssna är inte optimalt. Det vill jag göra när jag pysslar med saker och ting, eller är ute på promenad. Förhoppningsvis dyker Readern upp i brevlådan idag, men man vet aldrig med Postnord...

Inga kommentarer: