lördag 28 september 2019

Estonia..

Idag är det 25 år sen den ödesdigra natten då Estonia förliste. Jag minns det som en stormig natt även där jag bodde, sen vaknade jag upp till den hemska nyheten. Flera av mina arbetskamrater var med på båten. De var på en kryssning med fackstyrelsen och kom aldrig tillbaka. På jobbet blev det krissamtal och så småningom begravningar för de två som lyckades ta sig till en livbåt, men inte orkade längre.

Igår fick jag min nya Storytel reader. Jag tycker det var fantastiskt generöst av Storytel att helt enkelt ge mig en ny, helt utan kostnad. Inte ens frakten för returen behövde jag betala. Nu är jag nöjd och glad.

Det har regnat så gott som hela dagen . På förmiddagen var vi barnvakt några timmar till Lilleman. Stora tjejen var på födelsedagskalas.

VM i friidrott har börjat, så det blir nog en hel del TV-tittande. Sverige har ju i alla fall två medaljhopp, men det är kul att titta på andra länders stjärnor också. 

Jag har inte varit så flitig med kameran på senaste tiden, främst för att jag inte hittat några bra motiv. Häromdagen önskade jag att jag haft en systemkamera. När vi satt vid en damm och fikade kom en häger flygande och landade på andra sidan. Alldeles för långt bort för att få en bra bild med min mobilkamera. 

Imorgon blir det Beridna högvakten som är på besök i Uppsala! Det ska bli härligt att se. Kanske det blir någon bra bild då, vem vet?


Inga kommentarer: