fredag 13 september 2019

Fredagen den trettonde..

Ingen olycksdag för mig, än så länge. Jag är dessutom döpt den dagen, så lite skyddad är jag nog.

Jag såg att jag inte nämnt i mitt förra inlägg att jag var till närakuten på Löwenströmska den 3:e september. Jag misstänkte att jag fått borrelia, eftersom jag hittat en fästingrackare på ena låret. Sköterskan där sa att det inte var någon fara, men i måndags åkte jag till lättakuten på Eurostop istället. Rodnaden hade spridit sig rejält. Mycket riktigt så var det borrelia, så nu knaprar jag antibiotika. Jag har inga som helst besvär men det är ett måste att behandla, har jag hört.

Nu ligger temperaturen på under 18 varje dag och nätterna är svalare, så nu lurar hösten bakom knuten. Vi fortsätter med våra promenader i naturen. Idag blir det nog lunch i någon skogsbacke. 

Två dagar har vi varit barnvakt, eller rättare sagt sällskap, åt 8-åringen. Feber och ont i halsen. Inte speciellt betungande. Tjejen behöver inte underhållas så det blev några timmars läsning för både maken och mig. 

Jag blir så himla trött på alla blodiga deckare, så nu har jag raderat dem ur min Storytel-bokhylla.
Tänker lyssna på Mari Jungsteds senaste, sen får det vara nog med den typen av böcker ett tag. Då har jag plöjt igenom 15 böcker om kommissarie Knutas. De utspelar sig ju på Gotland, dit jag alltid längtar.
 Äntligen blommar den pelargon som jag fick av en vän. Då var det bara en liten stickling.

Slitsamt att vara barnvakt, eller hur? 



Jag upptäckte en ny damm när jag var ute på egen hand. Det är ett stort bostadsbygge på gång nån kilometer hemifrån. De boende ska tydligen få några vackra dammar att titta på. Inte mig emot. 

Inga kommentarer: