lördag 30 september 2017

Populärt ställe..

Häromdagen var jag till Wenngarn igen för att i lugn och ro fika och prata med en vän. Området var formligen invaderat av hästtransporter, bilar, tält och hästar! En torsdag! Det var tydligen en travhästauktion på gång just den dagen. Med alla stora ytor som finns där är det naturligtvis ett perfekt ställe för sådana evenemang.

Vi hittade i alla fall en lugn vrå i slottet där vi avåt en härlig lunchbuffé. Det är en trevlig atmosfär i slottet trots att det påstås spöka där. Snälla och välvilliga andar förmodar jag. 



Senare på kvällen skulle jag hämta maken på stationen. Han hade varit och ätit middag med gamla kollegor och åkte pendeln tillbaka. Redan i Ulriksdal tog den resan stopp. Personer på spåret! Jag, som inte kör närmare Stockholm än Sollentuna, blev tvungen att hämta honom på Ulriksdals station! Vilket äventyr. På med GPS:en och ta ett djupt andetag. Det är ju massor med trafik på motorvägen även på kvällarna tydligen. Med endast EN felkörning (GPS-kvinnan röt åt mig att göra en U-sväng) kom jag äntligen fram. Spännande så här i efterhand, men inget jag skulle göra utan att det var en nödsituation. Som tur är har vi en supertrygg bil. Händer det nåt är det bara att luta sig tillbaka och trycka på en knapp. Tror jag..

Nästa vecka åker vi upp till Dalarna och myser med hunden Boston i drygt en vecka medan dottern och mågen plaskar omkring i Atlanten. Det ska bli jättemysigt. 

Inga kommentarer: