fredag 9 december 2016

Så var det plötsligt december...

En bit in i december. Jag har varit krasslig i snart två veckor, men nu tror jag det börjar ge med sig. En hosta jag aldrig upplevt förut med rossel i luftrören, Lyckligtvis behövde jag inte sjukskriva mig, en kostsam historia, utan passade på att vara sjuk på fridagarna. 

Snön kommer och går. Just nu är det barmark, sol och värmegrader. Inte en vinter jag gillar.

Lite julstök har det blivit. Nästa längre fridagsperiod ska jag baka lite mer. Det kommer ju en födelsedag också innan jul.

Häromdagen åkte vi till Hallonparken igen för att bunkra med hallon. Jag köpte ett par kilo frysta, så nu ska jag väl klara mig ett tag framöver. De la ut en förfrågan på Facebook till sina trogna kunder om förslag till nya produkter att odla. Jag föreslog jordgubbar. Det finns inte ekologiska jordgubbar att uppbringa i den här delen av landet. Förmodligen startar de ett friland till nästa säsong. Att odla i tunnlar, som de gör med hallonen, kräver mycket pengar. Det är i alla fall målet. Bra!



Inga kommentarer: