torsdag 24 november 2016

Barmark och sol..

Så är det när det är som bäst, men det kan också vara molnigt och grått. November alltså, men till helgen kommer ljuset. Dags att tända stjärnor och adventsljusstakar. Vår terrassbelysning är testad och fungerar tydligen. 

Inne i en riktigt lugn jobbperiod. Det befarade kaoset på jobbet infann sig inte. Ganska behagligt istället. 

Ett besök hos pensionerad arbetskamrat häromdagen. Trevligt som vanligt. Hon propagerar starkt för att gå i pension så fort som möjligt och jag tror henne. 

Nyss läst/lyssnat färdigt på en väldigt bra bok. Äventyr i Svenssonland av Joakim Palmkvist. Den handlar om seriemördaren Peter Mangs. 
Jag var faktiskt till biblioteket igen häromdagen. Numera ett riktigt dåligt sådant. Inga nya böcker, utan de måste man beställa från huvudbiblioteket. Jag hittade i alla fall en bok av Fred Vargas som jag inte läst, tydligen den första i serien om polisen Adamsberg. Cirkeltecknaren heter den. Trots att den är först i serien gavs den ut i Sverige först 2015! Eftersom jag är väldigt förtjust i hennes lite knasiga böcker ser jag fram emot den här.







Jag lägger ut några bilder från en runda i Steningedalen. Även där finns de härliga Highland cattle-tjurarna. Nyfikna och vänliga.

Inga kommentarer: