tisdag 27 december 2016

Arbetsdag för vissa..

Själv har jag fortfarande semester. Jag undrar om jag någonsin blir av med den här envisa förkylningen. Hostan har så gott som slutat, men den är ändå en sjukdomskänsla i kroppen. 

Julen har varit väldigt fin. Julklapparna till Yrvädret blev en succé. Det är lätt att glädja en nästan 6-åring. Det blir förmodligen svårare med åren. Lilleman var lyckligt ovetande om allt ståhej, för honom räcker en mjuk boll eller en Petflaska med gula ärter. En perfekt skallra. Maten blev lyckad och räcker några dagar till.

Snart är det här året slut, ett fint år för mig och min familj, men ett eländigt år i världen. Vi får hoppas att det vänder för så här kan vi inte ha det! 

Och så var det vädret....I natt drog en ordentlig storm in över södra landet. Vi har fått en liten släng vi också. När jag vaknade snöade det på tvären men nu skiner solen. Ett par plusgrader. Dags för en promenad med bok i örat och huvan ordentligt uppfälld.


Inga kommentarer: