tisdag 10 januari 2017

NYTT ÅR!

Så har vi då kommit till det år då jag lämnar arbetslivet och går in i en ny spännande fas.

Nyåret tillbringade vi hos äldsta dottern i Dalarna. Lugnt och skönt men tråkigt nog snöfritt och 7 grader varmt. 

I Trettonhelgen fick vi däremot några decimeter snö och några rejält kalla dagar. Som vi numera är vana vid så håller det vackra på att smälta bort igen. Glädjen blir kort men intensiv. 

Några hektiska dagar på jobbet. Väldigt tidiga mornar, men jag tror inte det blir så många fler sådana framöver. Det får bli kvällar istället. 

Den långdragna förkylningen har nästan gett med sig nu. Efter vad jag hört är det många som drabbats så någon rackare har smittat mig. 

Jag undrar, med viss bävan, vad detta år kommer att föra med sig i världen. Det är väldigt oroligt runt omkring oss.



På det personliga planet har jag bara positiva förväntningar. Barnbarnen växer och utvecklas. Det är spännande. Jag har fått en riktig skogsluffarkompis i Yrvädret. Hon gillar också att vistas i skogen. Häromdagen hittade vi både rådjurs-, varg- och björnspår i skogen😄. Rådjuren kan jag hålla med om.

Både maken och jag går i pension i år. Det innebär att vi kan vara lite mer spontana och anpassa aktiviteter efter vädret. Så småningom blir det barnpassning igen. 

Bilderna är från en vacker dag med snö. Yrvädret gick själv till oss, och jag mötte på halva vägen. Stora tjejen!

Inga kommentarer: