måndag 14 november 2016

Snörekord i november..

Vilket snökaos vi haft! Det har kommit rekordmycket snö. Sen man började mäta har det aldrig kommit så mycket i november. Så vackert, men naturligtvis lamslås hela samhället som vanligt. Jag var ledig och kunde sitta inne och titta på det ymniga snöfallet. Det pågick i nästan två dygn och resultatet blev runt en halvmeter. Tyvärr är det reda på väg att smälta. Jag och barnbarnet har i alla fall åkt kälke. Förhoppningsvis kommer vintern tillbaka snart igen.

Idag börjar ett nytt kaos...på jobbet. Jag jobbar kväll så det ska bli spännande att se hur det fungerar, eller inte..Man stänger av en hel pir för ankommande trafik och tar in alla passagerare på en annan. Intressant. Det här ska pågå i tre månader.

På halkig promenad igår med maken hälsade jag på dessa: Visst är de fina! 

Jag tror de stortrivs i vinterlandskapet. Någon bussig människa kör ju fram mat åt dem, så det går absolut inte någon nöd på dem. Kolla frisyren!






Inga kommentarer: