onsdag 21 september 2016

Vilken bok!

Nu har jag lyssnat på en otroligt fascinerande bok, Expeditionen; min kärlekshistoria av Bea Uusma. Hon blev mer eller mindre besatt av mysteriet med ingenjör Andrèes expedition till Nordpolen. Vad hände egentligen där på Vitön? En spännande bok där hon med en forskares nyfikenhet gräver sig ner i historien. Att höra henne själv läsa gör det hela ännu bättre. Den fysiska boken innehåller ju bilder och illustrationer och det har man löst så fiffigt att man har en sajt där du kan se allt. Jag sparade just den biten tills jag lyssnat färdigt.

Nu är det Nödrop: när krisen kommer av Lottie Knutsson, uppläst av henne själv, som ligger i röret. Jag har även en "riktig" bok på gång, Isola av Åsa Avdic, journalisten. En framtidsdystopi som fått bra rescensioner. 

Inga kommentarer: