fredag 16 september 2016

Värmeböljan över..

Idag är det betydligt svalare men fortfarande soligt och fint. Ett par arbetskvällar framför mig men nästa vecka blir väldigt lugn.

Jag måste snart börja sätta mig in i pensioneringens snårskog. Hur ska jag fördela allmänpensionen och tjänstepensionen? Eftersom jag är ointresserad av fonder och dylikt har jag, med makens hjälp, placerat mina PPM-pengar i säkra, men nästan avkastningsfria, fonder. Då förlorar jag i alla fall inget, resonerar jag. Fegt, men...




Dagens bild är en beställning jag gjorde när en arbetskamrat var i Manchester. Mannen är Alan Turing, som bidrog till att man kunde tyda tyskarnas krypterade meddelanden under Andra världskriget, genom maskinen Enigma. Jag läste en bok av David Lagercrantz för några år sen, Fall of Man in Wilmslow, och blev fascinerad av historien. Nu sitter han där på bänken och funderar. 

Inga kommentarer: