söndag 28 augusti 2016

Sista semesterdagen...

Så var de här fyra veckorna till ända. Det har varit en jättebra semester med övervägande bra väder och fina upplevelser.

Hallonparken är en ny bekantskap för mig. Ett par mil härifrån ligger en gård som odlar ekologiska hallon! Jag är en storkonsument av bär, och har alltid trott att de frysta, KRAV-märkta hallonen är säkra. Läser man på förpackningen står det att man ska koka bären några minuter först! Då försvinner ju hela vitsen med bär. Jag är inte ute efter sylt, utan vill äta bären naturellt. Man köper alltså bären från Serbien och Bulgarien och kan inte garantera att de inte är vattnade med orent vatten. Skit också! Slut alltså med köpta frysta bär och numera är det Hallonparkens fantastiska hallon som gäller. Jag köpte en rejäl sats och hinner nog köpa lite mer innan frosten. 

Lilleman växer och har upptäckt att det finns en värld runtomkring honom. En glad liten kille. 

Imorgon, måndag börjar maken jobba och på tisdag är det min tur. Det ska bli trevligt, jag börjar ju se ljuset i tunneln. 

Inga kommentarer: