tisdag 3 maj 2016

Maj och strålande väder..


Fantastisk väder hela veckan! Det startade på Valborg, samma dag som Kungen fyllde 70 år. De här människorna verkar ha ett avtal med högre makter när de har något stort på gång. Födelsedagar, bröllop eller dop, alltid vackert väder! 

Några blommor till terrassen har inhandlats. Så tidiga har vi aldrig varit, men känns det som sommar får man agera på det. Kommer bakslag så flyttar jag bara in krukorna, svårare än så är det inte.

Jag har lyckats pricka in alla små premiärer i naturen. Igår kväll, på min promenad, såg jag gullvivor. Det var inte samma sträcka som jag brukar gå, utan en förlängning i det vackra vädret. Alltså ska man vidga sina vyer om man vill se något nytt. Björkarna är skirt gröna. Nu väntar jag på näktergal och tornseglare. Näktergalen kan man höra i snåren runt Arlanda, så jag väntar med spänning.


Inga kommentarer: