onsdag 25 maj 2016

Lillebror har kommit...


Så kom han då äntligen, bara någon dag efter beräknad tid. En stor omställning för Storasyster, men entusiasmen är stor. 

Själv har jag bara sett honom en gång, sen blev jag dunderförkyld och får hålla mig borta ett tag. Han är en kopia av storasyster, bara lite mindre hår än hon hade vid födseln.

Det har varit högsommarvärme igen, men nu har det vänt  åt det kalla hållet. Det väntas massor med regn imorgon. 

På jobbet är jag instruktör för hela slanten. Det ska bli skönt när den perioden är över, men det är inte förrän mitten av juli.

Glädjande nog, och väldigt överraskande, fick jag min ansökan om delpension beviljad. Från första september kommer jag att jobba 80 procent, men med 92 procent lön. Ett bra avtal, som arbetsgivaren är väldigt snål att bevilja. Maken har också sökt, men förmodligen får han avslag, han är för ung...

Inga kommentarer: