torsdag 12 maj 2016

En ny upptäckt...

Med bara en vecka kvar till beräknad nedkomst måste dottern underhållas. Tiden måste gå snabbt tydligen. Igår tog hon med mig till en för mig helt ny plats, naturreservatet Morga hage. Jag har åkte förbi parkeringsplatsen hundra- om inte tusentals gånger och undrat lite vad som kan vara så speciellt där. På helger är parkeringen full. Nu vet jag. Ett litet paradis helt enkelt. Igår var ju bara en vanlig onsdag, så endast tre bilar stod på parkeringen. Några människor såg vi aldrig. Det här måste vara den absolut vackraste tiden på året. Skir grönska och fågelsång. 

Dottern orkade inte gå så långt, men jag tänker utforska platsen närmare en annan gång. Att kossor också vandrar fritt får man bara förlika sig med. Men stora är dom! Just igår hade de middagsvila vid vattnet.





Det är inte längre sommarvärme, men det ska vi väl inte heller förvänta  oss så här tidigt. 

Inga kommentarer: