tisdag 2 juni 2015

Så var det juni helt plötsligt...

Maj slog tydligen rekord i regn. Det är många väderrekord numera.

Det är ingen sommarkänsla i luften, men naturen är bedövade vacker. Jag hostar fortfarande och får väl göra så ett tag till. Kanske jag är lite allergisk mot våren...

Igår hade vi periodplanering på jobbet. Nu vet jag hur jag ska jobba till slutet av september. Jag har börjat jobba mer och mer dagtid, har på det sättet fått en helt annan dygnsrytm. Det känns väldigt bra att jag inte har problem att somna före midnatt och vaknar tidigt även på fridagar. Så vill jag ha det egentligen, men det kanske blir svårare när det blir mörkt igen.

Det är dags att börja planera vårt boende under semestern. Det kan nog till och med bli lite svårt att hitta något under en viss sträcka. Vilket äventyr det ska bli! Maken vill att vi åker ända upp till Nordkap igen, och inte mig emot. Jag har ju varit där några gånger, men ännu en gång skadar aldrig. Den tråkigaste biten blir resan norrut i Sverige.

Inga kommentarer: