måndag 19 januari 2015

Kollade min pensionsprognos...

Den ser inte så tokig ut, faktiskt. Vi har ett väldigt bra tjänstepensionsavtal, och har man jobbat i 40, eller det blir 42 innan jag slutar (om jag slutar då). Maken kommer att ha lika mycket i pension som han har i lön nu. Det här gäller de första fem åren, sen får man dra åt svångremmen lite. Nu gäller det bara att hålla sig frisk så man kan dra nytta av det här.

Jag är måttligt, för att inte säga noll, intresserad av att följa mina PPM-fonders utveckling. Det har jag lämnat till maken. Nu visar det sig i alla fall, att några Kina-fonder jag tydligen har, har utvecklats väldigt bra. Det tackar vi för. Den största delen har jag dock i räntefonder, där man tydligen inte kan förlora, men inte heller tjäna så mycket. Trygghet kallas det visst...eller feghet.



Bilden är bara en illustration jag lånat från nätet, inte min kurva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu testar jag att kommentera denna blogg