torsdag 15 januari 2015

Intressant upplevelse...

Idag var jag till kiropraktor för första gången i mitt liv. Jag har länge haft problem med nacksmärtor, som i  sin tur leder till huvudvärk. Det är något som kommer och går, och när jag har riktigt ont är det jobbigt. 

Den här kiropraktorn pratade och försökte lura ut vad det kan bero på. Naturligtvis är det jobbet och den dåliga ergonomin vi dras med. Jag fick en lättare behandling idag, men det knäppte och knakade i alla fall. Han sa att jag skulle bli trött i ryggen ikväll, eftersom jag jobbar, men än har jag inte känt något. Jag ska gå två gånger i veckan framöver och sen lite mer sällan. Han sa att jag ska bli helt bra och det låter ju betryggande. En annan positiv sak är, att det finns s.k. landstingstider, som bara kostar 100 kronor per gång och med högkostnadsskydd. Nu ser jag fram emot slutresultatet!

Inga kommentarer: