onsdag 14 januari 2015

Det rullar på..

Än så länge är det här året väldigt likt det förra vad gäller vardagslunken. Arbete och mormorssysslor, men det är grejer på gång.

Om några veckor ska vi fira att maken fyller jämnt och då smiter vi bort några dagar. Det ska bli härligt och vi får hoppas att vädret möjliggör att vi kan göra det vi tänkt.

När vi kommer hem ska jag hämta ut min nya bil! Jag som inte skulle köpa någon ny bil, men man kan ju alltid ändra sig. Det blir en Clio igen, förstås, men en häftigare variant. En vuxen bil, som maken uttryckte sig. Jag hade ju tänkt begära att få gå ner lite i tid, för att få lite tid över till annat, men nu får nog det bero ett tag.

Lilla Yrvädret närmar sig sin fyraårsdag nu. Hon sov över här i förrgår natt och så var hon med mig till frissan i Sala. Vi hann träffa stora dottern också innan vi åkte hem. En härlig dag.

Vintern svajar fram och tillbaka. Från att ha haft ett riktigt härligt snöväder fick vi blidväder igen.

Så här ser min nya bil ut

Inga kommentarer: