onsdag 4 juni 2014

PayPal..

Det ska vara ett enkelt sätt att betala eller föra över pengar med PayPal, men  jag tycker det verkar väldigt krångligt. Jag är van vid att allt går blixtsnabbt med Internetbanken. Det är meningen att jag ska föra över en summa pengar till en släkting i Norge. Processen började för ett par dagar sedan med att jag skulle verifiera det kontokort jag har kopplat till tjänsten. Det tog tre dagar! Sen skulle pengar föras över från mitt bankkonto till ett konto i SEbanken som sköter PayPals transaktioner från Sverige. Undermåliga instruktioner fick mig att söka hjälp bland vanligt folk på nätet. Till slut lyckades jag föra över summan och nu tar det också ett par dar. Jag förstår att det har med banksäkerhet att göra, men för mig är det snigelfart.

Apropå pengar....skatteåterbäringen ska komma den här veckan. Det tackar vi för. Det är mycket utgifter nu. 

Nu är boendet på semestern bokat. På vägen ner till Österlen stannar vi en natt i idylliska Söderköping. På vägen hem blir det två nätter i Kungälv. Då kan vi utforska västkusten lite. . Förhoppningsvis tar vi en sväng förbi Fredrikstad i Norge på vägen hem.


Inga kommentarer: