torsdag 26 juni 2014

Efter flera år...

Jag tänker ta upp ett gammalt förhållande, men det får inte bli lika intensivt. Jag gjorde slut med Biblioteket för några år sen. Jag blev stressad, för jag reserverade bok efter bok, och ofta kunde det komma 5-6 böcker samtidigt, som skulle läsas under en viss tid. Nu ska jag ta det lite lugnare. Droppen som fick det att rinna över idag, var en e-bok som jag precis skulle börja läsa.. Jag vet inte hur de gör när de fixar till e-böcker, men det här var typ scannad och det gick inte att ändra bokstavsstorleken, som det annars gör. Jag grejar inte 250 sidor med pytteliten text, då får jag ont i både ögon och huvud. Boken som verkar så intressant är Expeditionen, Min kärlekshistoria, av Bea Uusma. Jag förstår nu varför den blev så dålig som e-bok, den är en rikt illustrerad bok och då går det förmodligen inte att trixa med textstorleken. Alltså får jag låna den ifrån bibblan.


Mina fina fetbladsväxter på terrassen har verkligen satt fart. Det tog några år. En har till och med börjat blomma med taggiga, vackra blommor.

Inga kommentarer: