lördag 11 januari 2014

Spontanitet på hög nivå..

Idag har maken och jag varit riktigt spontana. Vi bokade en resa till London! Trodde aldrig att jag skulle kunna lura dit honom, men det var inga problem alls. Det blir i slutet på april när det är varmt och gott där. Det är i alla fall så jag minns London i april för några år sen. Men de engelska vädergudarna är lite griniga ibland, det har vi också erfarit.

I förrgår såg jag musikalen Hjälp sökes på TV. En helt underbar föreställning där min husgud Benny Andersson är inblandad. Texten är skriven av geniet Kristina Lugn. Jag blev helt tagen! Synd att jag inte fick se den på plats på Orionteatern. När jag ser något som fångar mig så, vill jag inte diskutera det med någon, för då kan magin försvinna.

Sen har jag sett dokumentären Hundens hemliga liv. Finns det ett härligare djur? Tårarna trillade i vanlig ordning. Hunden är definitivt människans bästa vän.

2 kommentarer:

Unknown sa...

"När jag ser något som fångar mig så, vill jag inte diskutera det med någon, för då kan magin försvinna." Jeg kjenner meg så veldig igjen i den kommentaren, akkurat sånn har jeg det når det gjelder ting jeg virkelig liker!

Kristina Lugn var vel gjest hos Skavlan forrige helg? For en artig dame, jeg likte henne.

Laila sa...

Ja, hon var med hos Skavlan. Hon är väldigt, väldigt speciell, den damen. Skojigt att du läser min blogg nu!