onsdag 8 januari 2014

Äldsta barnbarnets födelsedag...

Tiden går alltför fort! Idag fyller hon 21 år! 

Äntligen har jag tagit mig till optikern. Jag minns inte när jag sist var där, men mina terminalglasögon har fungerat bra tycker jag. Eftersom jag nu bytt optiker vet jag inte om min syn förändrats, men förmodligen, lite grand. Skojigt med nya bågar i alla fall, och arbetsgivaren betalar ju merparten. Ska passa på att skaffa mig ett par ordentliga läsglasögon också, för de man köper ute i handeln förutsätter att man har samma synnedsättning på båda ögonen, och det har inte jag.

Idag var det dags för dagishämtning igen efter juluppehållet. Hon tycker det är kul där och det förstår jag. En fantastisk förskola!

Just nu regnar det ute. Fåglarna har sjungit vårsånger idag, men om några dagar blir det nog annat ljud i strupen. Då kommer nämligen kylan och eventuellt lite snö. 
En av oss : en berättelse om Norge
Igår avslutade jag boken om Anders Bering Breivik, En av oss. En smärtsam läsning om en ofattbar händelse utförd av en riktig stolle. Åsne Seierstad har skrivit en  bok som handlar både om honom och om några av offren. Mycket läsvärd.

Inga kommentarer: