torsdag 26 september 2013

Burr!

Idag kom vinterjackan fram! Efter höstens första frostnatt, och just nu isande blåst, kommer den att sitta fint. Låt oss hoppas att det bara är tillfälligt. Det är lite väl tidigt för vinterkläder redan.

Jag försöker att inte bli alltför frustrerad över alla dumheter dom hittar på på jobbet, men det är svårt. Undrar om det är så på alla arbetsplatser numera. Facket är i alla fall helt tandlöst, eller så finns inte viljan att hjälpa till. Man går helt enkelt arbetsgivarens ärenden, i hopp om att kanske få något lönsamt jobb framöver. Låter jag bitter?


Jag planerar fortfarande min arbetstid efter när ungdomarna behöver hjälp med dagishämtning, och det är också ett orosmoment. Tänk om jag inte får igenom mina önskemål! Hur ska dom då bete sig! Hur gör andra som inte har något nätverk?

Maken har fått sin nya, fina bil nu. En vacker vit skapelse som man åker väldigt bekvämt i. Lite skillnad mot min lilla go-cart, men den gillar jag skarpt.

Inga kommentarer: