lördag 24 november 2012

Utvilad...

Tänk vad en hel natts god sömn kan betyda!

Barnvaktsdag idag, mycket lek och förundran över vilka små svampar barnen är. Varje dag händer något nytt, och nu främst på språkfronten. Visst kände jag samma förundran när mina egna barn var små, men nu har jag mer tid och ro att studera det.

Idag var vi på julmarknaden i Steninge. Bara för några veckor sen, hade jag inte drömt om att ta med henne till ett ställe med ömtåliga saker utan att placera henne i en kundvagn. Nu knallade vi runt, ibland höll hon mig i handen, men inte hela tiden. Vi var till och med i glasbutiken, där det finns vaser och andra föremål i mångtusenkronorsklassen!

Mina två stora barnbarn har helt andra saker för sig. Imorgon är det avskedskonsert för de omåttligt populära Swedish House Mafia, och båda två har lyckats få tag i biljetter dit. En lycka utöver det obegripliga verkar det vara! Ja,ja, jag har också varit ung så jag kan förstå...Och musiken är riktigt bra.

En solig, mild dag..

Inga kommentarer: