onsdag 21 november 2012

Ledig dag 1....

Idag en tur till min frissa 10 mil bort (!) , sen fika hos äldsta dottern. Solen skiner, så det blir en fin biltur, och med en bra bok i örat kommer jag inte att ha tråkigt. Lyssnar just nu till PD James senaste När döden kom till Pemberly.  Denna 92-åriga dam har tagit till ett riktigt genidrag. Hon har skrivit en fortsättning på Jane Austens Stolthet och fördom! En mordgåta naturligtvis, men i denna vackra miljö och tid, som jag är så förtjust i. Strålande!

Och så läser jag förstås en bok också (på min surfplatta) Tvångströjan. Hennes böcker om hemtjänstassistenten Siv känns härligt jordnära. Jag letar efter den ultimata kriminalromanen, där inga sadister och massmördare härjar, utan det onda sker i en till synes vardaglig miljö. Där mordet sker av för mig begripliga anledningar. Vi får se om den här uppfyller dom kraven. Underhållande i alla fall..

Inga kommentarer: