onsdag 29 augusti 2012

Idag..

Idag ska jag börja jobba efter min långa, härliga semester. Det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka till röran igen.

Måste slå ett slag för en fantastisk bok, Torka aldrig tårar utan handskar, av Jonas Gardell. Det är den första boken i en trilogi. Boken har höjts till skyarna av kritiker och andra, och jag måste hålla med. Fruktansvärt upprörande, med tanke på att det är inte så längesen, som de homosexuella hade det så här jävligt. Jonas själv, denne öppna, fantastiska människa var själv med på den tiden och kan vittna om hur det var.

Sen lyssnar jag på en bok också, men det är ren förströelse. De döda talar inte, av Anne Cleeves.

För att pigga upp oss lite lägger jag in en bild som visar en tjej som gillar bilar. Här kör hon lastbil av hjärtans lust!

Inga kommentarer: