onsdag 5 september 2012

Dagmormor..

Nu har min tillvaro som dagmormor börjat. Idag fick jag ta hand om en liten hängig tjej, febrig, så vi höll oss inomhus. Det blev inte så många timmar, men man hinner leka en hel del.

För en liten stund sen lyssnade jag färdigt på en väldigt bra bok. Man kan kanske kalla den en politisk thriller. Författaren heter Chris Forsne, en journalist och författare som även varit korrespondent i Frankrike. Boken heter Vår man i världen. Vad den handlar om kan man se om man klickar på länken. Hon är modig, för man kan klart se vilken man hon skildrar, även om han inte nämns vid sitt rätta namn. Vad jag gillar är att läsaren får en överblick över världspolitiken, på ett sätt som man inte får annars. Hur girighet, makthunger och lojaliteter styr världen, på bekostnad av den lilla människan.

Nu kan vi nog säga att hösten är här. Jag har fått en tid för byte till vinterdäck, ett hösttecken så gott som något.

Inga kommentarer: